5,4,3,2,1 bungeeee - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Merel Vullings - WaarBenJij.nu 5,4,3,2,1 bungeeee - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Merel Vullings - WaarBenJij.nu

5,4,3,2,1 bungeeee

Door: merell

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Garden Route

5,4,3,2,1 Bungeee!
Hello hello,

Ondertussen is dit alweer mijn 6e week hier in Capetown, in het Prachtige Zuid-Afrika
Ik was gebleven dat ik zou gaan paragliden, nou dat heb ik gedaan en wat vond ik dit mooi! Zondag om 9u stond ik paraat op Signal hill samen met 7 andere EF studenten. De parachutes werden uit gelegd en een voor een rende we de berg af samen met ons instructeurtje, ik was natuurlijk weer als een van de laatste aan de beurt (Vullings tjaa) Keep walking and when i say run you have to run! Zo gezegd zo gedaan, binnen 2 sec waren me voetjes al van de grond en vloog ik!! Geweldig, met table mountain en lionshead op de achtergrond zwevend over sea point. Genoten echt genoten deze ochtend. S middags had ik een afspraak met mijn oude klasgenoot Simonne die toevallig in Kaapstad was ze had 3 weken met haar ouders rond getrokken door Zuid-Afrika dus die zat vol leuke verhalen en mooie fotos! Was gezellig!!

Lionshead
Lionshead is een kleinere berg dan Table mountain, maar hier is geen ‘liftje’ naar toe dus dit werd klimmen! Rond 5u ben ik samen met mijn 2 duitse en een frans vriendinnetjes de berg op geklomen, het uitzicht was prachtig halverwege al, er moest ook geklommen worden echt letterlijk er waren ijzeren beugels bevestigd in de rotsen en je moest jezelf omhoog hijsen en naar boven klimmen (AVONTUUR) eenmaal boven was het uitzicht fenomenaal echt prachtig, je hebt aan alle kanten uitzicht en we hebben een prachtige zonsondergang gezien en en en het was volle maan! Meteen daarna terug geklauterd want het werd al donker, via de ijzeren dingen in de rotsen naar beneden (helllpp) maar ik heb ook deze hike overleeft en het was het waard!

Garden Route
Eigenlijk vrij spontaan afgelopen maandag een reisje van 4 dagen geboekt van donderdag tot zondag, de wel geheten Garden Route. Samen met mijn 2 Duitse vriendinnetjes op avontuur, onze reis begon donderdag ochtend 5.30 zouden we opgehaald worden, wij staan met ons hebben en houwen (tas rugzak zooi) netjes voor ons huis buiten te wachten. Komen er straat kinderen aan die natuurlijk geld wilden… en er kwamen er steeds meer en het werd steeds meer intimiderender tot de twee Duitse meisjes duits gingen smoezen en ik het woord schlussel opving, Ja die zat in mijn tas in mijn portemonnee dus ik in half duits uitleggen dat die in me portemonnee zat en dat ik die echt niet ging pakken (ondertussen stonden er zo’n 8 kinderen om ons heen) een van de duitse meisjes raakte in paniek, dus er zat maar een ding op me sleutel uit me tasje uit me portemonnee halen nou 3,2,1 naar de deur en naar binnen, de kinderen achter ons aan rennend en aan de deur trekkend, OMG laat los laat los zei ik en probeerde de deur in het slot te krijgen, de kindjes schreeuwden Pussy pusssyy open the door! Nou ik wist echt niet wat me overkwam, dit was niet oke. Half in schok wachtend op ons busje achter de deur (het is een glazen deur) kwamen er allemaal mensen voorbij die ons gek aankeken dat wij met ons hebben en houden achter die deur stonden… nou voor geen goud dat wij nog een keer op straat gaan wachten om 5.30 met alle tassen. Het busje kwam en we konden vertrekken!!!

Dag 1. Cape Town- Myoli beach- big 5 safari and walking with lions.
Safariii, na zo’n 3uur rijden kwamen we in het safari park aan, camera mee vest aan en in de jeep! Opzoek naar de leeuwen, olifantjes, neushorens en nog veel meer diertjes die door het reservaat rond liepen. Als een kind die verstoppertje speelt zochten we naar dieren, prachtig! Giraffen, olifanten, leeuwen, neushoorns, zebra’s, springbok soorten dingen en zelfs een cheeta liep er rond. Wat een ervaring en wat leuk was dit! Hierna heerlijk geluncht en de bus weer in, 2 uur rijden naar de ‘lionswalk’ hier kon je met leeuwen wandelen en foto’s maken, dit heb ik niet gedaan omdat dit niet echt iets is wat ik wil stimuleren, een leeuw is een roofdier en geen hond die je uitlaat. Toch was het stiekem wel mooi om ze te zien lopen in de verte! Na hier te hebben gewacht op de gene die de leeuw uit wilden laten gingen we hup het busje weer in op weg naar sedgefield, hier was onze slaapplaats en stond een heerlijke bbq voor ons klaar (hier ook wel braai genoemd) na onze maagjes gevuld te hebben was het tijd voor drankjes in de plaatselijke ‘kroeg’ beter bekend als pilipili. Hierna heerlijk een douche genomen en mijn stapelbedje in gedoken, we sliepen met 10 op een kamer in stapelbedjes ik had echt het idee of we op schoolkamp waren.

Dag 2. Myoli beach to storms river- elephant sanctuary, Bloukrans bungee!
Na het ontbijtje op weg naar Knysna, een stop bij de olifantjes, hier had ik me echt op verheugt samen met de groep gingen we met olifantjes wandelen en knuffelen en als je zou willen rijden. Je moest je hand open achter je houden en de olifant legde zijn sluf in je hand ( in de natuur houden ze elkaars staarten vast als ze lange tochten maken) dit was zo schattig, daarna mochten we in groepjes van 2 met de olifanten ‘knuffelen’ en krengen we uitleg over de olifant mochten in de mond kijken en achter de oren voelen, waar ze heel zacht zijn. Unieke ervaring en prachtige dieren! Een paar van onze groep gingen nog voor een ritje. Hierna snel geluncht en op naar de bungee!!! Je kan me voor gek verklaren maar ik had hier echt zin in! We reden over een brug en onze reisleister zei kijk goed dit is niks vergeleken bij jullie brug, en toen reden we over DE BRUG en ik keek en het was hoog, HET WAS HOOG, maar wauw gaaf! Nadat ik me handtekening had gezegd wist ik het zeker ik ga springen! Tuigje aan en een uurtje wachten, er was een soort restaurantje met een groot scherm waar je letterlijk de sprong incl, gezichtsexpressies kon zien! Nou daar gingen we! Samen met 4 anderen uit de groep gingen we springen, onder de brug was een soort tunnel met een vloer met gaten dus je keek letterlijk naar beneden, even slikken en vooruit kijken dan maar haha, in het midden van de burg stond de muziek lekker aan en stond een enthousiast team op ons te wachten, hier gaan we dan, een voor een sprongen me groep genootjes naar beneden, my turn… toen de staf erachter kwam dat ik Nederlands was werd ik omgetoverd tot gekke kaaskoppie, nou gekke kaaskoppie daar ga je dan, slippertjes uit (ik had gehoord dat met blote voeten veel beter was) nou dat gaan we proberen haha, kreeg je soort van enkelwarmers om en een touw eromheen en in gesnoerd en weet ik het:) blijven lachen, adem in adem uit als een pinguïn naar de rand toe, en ik voelde de adrenaline oplopen wauw wauw wauw!! Angst heb ik bijna niet gevoeld… ik wilde al springen voordat ze begonnen met aftellen, gekke kaaskoppie even wachten! 5,4,3 en daar sprong ik! OMGGGGGGGG ik heb me nog nooit zo levend gevoeld terwijl ik eigenlijk een bijna zelfmoordpoging aan het doen was… wat was dit gaaf! Echt geen woorden, gillen dat ik heb gedaan en ik dacht alleen maar omg omg omg nog een keer nog een keer nog een keeeeer.. bungelend aan een touwtje, 216 meter naar beneden gesprongen. Mereltje wat is er mis met jou haha, ik ben helemaal niet zo’n lefgozer maar ik vond het GEWELDIG.. terwijl het bloed naar me hoofd steeg was ik toch wel een beetje klaar met het bungelen kwam er een meneertje naar beneden om me te redden:) eenmaal boven werd ik besprongen door de anderen die ook allemaal stonden te stuiteren van de adrenaline, 2 uit onze groep waren mee om ‘te kijken’ en zelfs die zijn gesprongen, de energie die op die brug hangt is amazing! Je wil gewoon springen en je wil zelfs wel twee keer! Na dit onvergetelijke avontuurtje weer het busje in en op naar jefferys bay. In jefferys bay aangekomen, bij het backpackers hotel aan het strand een geweldig plekje, een strandwandeling en daarna aan tafel met een drankje.

Dag 3.Jeffery’s bay- Sedgefield black water tubing
Wakker worden met de zee op de achtergrond is wel echt iets wat ik elke dag zou willen, op weg naar de black water tubing, de hele groep ging mee bikinis aan en gaan, omdat het water erg fris was had je de mogelijkheid om een wetsuit aan te doen, aangezien ik nog al een kou kleum ben en we 2,5 uur in het water zouden liggen heb ik mezelf in een wetsuit gewurmd wat me meer een aangespoelde walrus maakte dan een slank surfers chickie (Hahah) zwemvest aan helmpie op een gaan, in een jeep met de tubs op naar de rivier, op een gegeven moment moesten we te voet verder in mijn wetsuitje (het was zo’n 29 graden) lekker afdalen met ohja ook nog me tube op me nek hangen (tube is een soort zwemband bootje ding) nou na een wandeling van 20min en overal zweet de rivier in (black water) dus ofcourse het water was zwart, het leek net alsof je in de cola zwom, in me bootje jippie ja jee de rivier door, stroomversnelling en af en toe van de rotsen naar beneden springen, af en toe stil water dus dan moest je peddelen als een malle, maar al met al een leuke dag vol water pret. (geen foto’s beschikbaar van deze uitermate lachwekkende vertoning van mij) haha jammer! Hierna weer in het busje gesprongen en heerlijk wat gegeten, weer in het busje naar sedgefield naar onze 1e slaapplaats, heerlijk kampvuurtje gemaakt, drankjes gedronken en vooral heel gezellig gehad, daarna weer in me stapelbedje gedoken om de nodige slaap te pakken.

Dag 4 Sedgefield to cape town- cango caves or cango wildlife ranch
Twee uit onze groep wilden de grotten bekijken en de rest vond de wildlife ranch wel best, de twee bij de grotten afgezet en door gereden naar de wildlife ranch (dierentuin) hier een aantal uurtjes gespendeerd met aapjes kijken en doodbranden aangezien het 43 graden was, ons laatste maaltje gehad met de groep en weer op weg naar CAPETOWNN,

Deze 4 dagen mini vakantie was echt top!

Morgen staat de leveltest weer op het programma, deze keer uitgebreider dan in Amerika dus ik ben heel benieuwt!

Over 1,5 week komen pap, mam , marwiek en Siets me een bezoekje brengen! Ik kan niet wachten!
Wil je het filmpje van me bungee jumpp zien staat op mijn FB https://www.facebook.com/merelvullings




Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Merelll

  • 10 Februari 2015 - 22:26

    Froos Vullings:

    Hallo Merel,

    Je maakt wat mee als eenvoudig bezoeker naar ik begrijp. Je hebt al van de v=brug gesprongen dus dat hoeven we dan niet te doen als we bij jou zijn en dat vind ik wel een geruststellende gedachte,

    Papa

  • 11 Februari 2015 - 09:37

    Obèrt:

    Wat een belevenissen.

  • 11 Februari 2015 - 11:41

    Anita:

    Super Merel, wat maak jij wat mee. Ben jaloers. Geniet van deze hele bijzonder tijd in je leven, maar dat hoef ik je eigenlijk ook niet te zeggen, lees ik. volgens mij is het 80% genieten!! Liefs uit Lemelerveld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Garden Route

Merel

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 7589

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: