experience the difference - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel Vullings - WaarBenJij.nu experience the difference - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel Vullings - WaarBenJij.nu

experience the difference

Door: Merellll

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Helloo,
Na vele aanvragen of er alweer een nieuwe blog is, ga ik er nu een schrijven:)
Ik had net mijn hele verhaal getypt krijgt de wifi hier een storing of weet ik het alles weg…..:( nou poging twee dan maar,

Alweer drie weekjes inwoonster van Cape Town, 8 Parliamentstreet in een soort studentenhuis met 30 mede bewoners midden in het centrum. leven boven een sushi restaurant is iets wat ik altijd al van gedroomd heb... heb een 3 persoonskamer met twee leuke franse meiden:) (ookal word ik af en toe gek van de franse theekransjes op onze kamer) het huis ligt midden in het centrum en ongeveer 10 min lopen naar Longstreet (the place to be) voor winkelen overdag maar ook voor feesten ‘s nachts. Leven in een huis met 30 man is gezellig en je maakt altijd wat mee, van de week ging ik ’s ochtends onbijten en kwam ik beneden met me bakje musli en zag vervolgens iemand liggen op de zitzak in de woonkamer, nouja liggen haren helemaal door de war schoenen nog aan.. een beetje aan haar schouder gevoeld of ze wakker was, schrikt ze op kijkt me aan hoelaat is het? 8uur, oh en toen liep ze weg… okee? Dit is een pools meisje die is hier maar voor twee weken maar die had blijkbaar een leuke avond gehad:) geinig.

Nu ik hier drie weken rond loop door dit land heb ik een heel ander gevoel dan in amerika, normaal ga ik alleen naar ‘apen’ landen met pap, mam, marwiek en siets, in het begin vroeg ik me ook de hele tijd af waar ze waren? Ze rijden hier aan de linker kant en ik betrap mezelf er elke dag weer op dat ik altijd straal de andere kant op kijk als ik wil oversteken of mensen rechts wil passeren ipv links.. oepsie, het verkeer hier is van de zotte elke keer in de taxi een klein schietgebedje dat ik deze rit weer mag overleven. Elke dag vragen bedelaars me om geld, zweet ik me de pleuris en heb ik het koud door de airco die te hard staat te loeien in de klas.

Er was een activiteit van school om naar de townships te gaan, omdat ik erg geïnteresseerd ben om vrijwilligerswerk te doen heb ik me hier voor op gegeven, deze dag met 3 busjes vol zo’n 35 man denk ik naar de sloppenwijk afgereisd. De kindjes kwamen al aangerend toen ze de busjes zagen, mijn eerste reactie was zwaaien naar de kindjes maar ik had een brok in me keel, wel 100 kindjes waren er misschien wel 150. Uit het busje werd je bijna besprongen door kindjes die aan je hingen op je klauterde je knuffelde en kusjes gaven. (onbeschrijfelijk) met een op me rug een opgetild en een aan me hand liep ik naar het ‘voetbalveld’ waar de hele middag zal plaatsvinden, foto’s maken, kletsen, knuffelen, zelfs mijn haren werden gevlochten, deze kindjes waren zo lief! Zo lief! Ik had een meisje die heb ik de hele dag gedragen ze liet me niet meer los. EF had verf en cadeautjes mee genomen voor de kinderen, flats handje op je been, flats streep op je arm en flats je hele gezicht onder, binnen 10 min zat iedereen onder de verf. We hadden ook wat drinken en eten voor de kinderen bij ons, wat een chaos gaf dat ruzie, jaloezie en hebzucht. Mijn kindje deelde haar koekjes met de kindjes die niks hadden, wat een mooi kindje had mij uitgezocht om de hele dag aan te hangen. Aan het eind van de dag kregen we een rondleiding door de wijk, ik had het meisje op me nek en ze begon een liedje te zingen ‘I I follow I follow you, deep deep babyyy’ deze dag is voorbij gevlogen opweg naar de busjes volgeladen met kindjes op me, kreeg ik knuffels en kusjes en nog meer knuffels, dit was echt een van mijn mooiste maar heftigste ervaringen tot nu toe!

Table mountain, twee duitse meisjes uit het huis hadden bedacht om op zondag ochtend de table mountain te gaan beklimmen, en of ik even mee zou gaan…. Achja waarom ook niet het stond op me lijst dus gaan met die banaan, 8u sochtends stonden we parraat sportkleren aan en paar liter water in me rugzakje. Eenmaal bij de berg begonnen we onze weg, een lange trap (nog op weg naar de berg) op een gegeven moment liepen we op een richel langs de berg maar omhoog gingen we niet meer? Huh?? Nouja zou wel goed wezen, we konden niet verdwalen had de residence advisor nog gezegd. Een half uur later (na 1,5uur hiken) kwamen we een bordje tegen ‘table mountain hike 2,5h. are you kidding me? Hier is het begin? Blijkt nou dat we aan de andere kant van de berg begonnen zijn en een heel rondje om de berg hadden gemaakt…. Oke nou hup daar gaan we, trap trede hier trap trede daar komt hier een eind aan? Uhhh nee? Ik heb nog nooit zoveel traptredes gelopen, wat was dit heftig! Af en toe stoppen voor een fototje (en stiekem even op adem komen) wat een hike maar wat een uitzicht wauwww! Eenmaal op de berg snel naar het restaurant een koud colaatje hadden we wel verdient, we zaten nog geen 2 min of het weer sloeg totaaaal om, een gure wind en alleen maar wolken, weg uitzicht. Om het helemaal compleet te maken ging er een soort van alarm af dat het gevaarlijk was om naar beneden te klimmen (oke dit vond ik niet erg) dus moesten we met de gondel naar beneden, rennen als een malle want al de andere bezoekers moesten ook in diezelfde gondel…. Wat een dag, wat een hike, maar I DID IT! amazing feeling.

Afgelopen week met een stel een cocktailtje gaan drinken bij een strandtent, daarna taxi naar huis genomen alleen dit kon natuurlijk weer niet goed gaan, koppeling kapot, ging wel goed zei de chauffeur todat we boem knal iets hoorde en hij stopte der mee, midden op de weg… we konden maar een ding doen DUWEN, de auto op een veilige plek geduwd en we moesten nog betalen ook?! Uhhh… we waren in Bo-kaap (dit is niet echt een buurt waar je als meisje alleen wil lopen savonds) dus toch betaald en in de auto gewacht op de andere taxi. Cape town is prachtig maar het is ook een land waar veel armoede is, helaas al veel te veel verhalen gehoord over gestolen telefoons (uit de tasjes) en mensen die op straat bedreigd zijn met messen, of zelfs hebben gevochten. Mijn telefoon bescherm ik met me leven, en ik neem bijna overal een taxi naartoe beter een keer te veel dan een keer te weinig denk ik maar.
Vandaag een lekkere smootie gedronken in waterfront, beetje gewinkeld en boodschappen gehaald voor de picknick op signal hill, samen met twee duitse meisjes, een van de meisjes moest nog even pinnen bij de ATM, helaas had de ATM honger en at die zo de pas op…. En nu? Security gehaald die eigenlijk niks konden doen, bellen, bellen en nog wat bellen, k*t k*t toch maar naar signal hill gegaan en hier een heerlijke picknick gehad met een prachtige zonsondergang, met uitzicht op zee en aan de andere kant lions head (die staat nog op me lijst om te beklimmen) en table mountain.

Ik vind Cape town prachtig, helaas vind ik school wat minder… dus ik hoop dat dit nog anders word we zullen zien:)

Mocht je zin hebben om langs te komen! Gezellig! Lijkt me leuk!

Foto’s toevoegen gaat helaas niet de wifi hier is te traag kan geen eens foto’s kijken op fb….:(

Ook skypen gaat lastig maar we kunnen het proberen:)

Ohja zondag ga ik paragliding! Van signal hill, ben heel benieuwd en ook benieuwd wat cape town me nog meer te brengen heeft. Spendeer me dagen op school, strand en in restaurantjes met een cocktailtje:)


Xxxxxx
merel

  • 25 Januari 2015 - 15:43

    Froos Vullings:

    Hallo Merel,

    De foto's van het paraglyden gezien, je hebt wel durf hoor. Over een paar weken komen we zelf maar eens kijken.
    Hartelijke groet,
    Papa

  • 25 Januari 2015 - 20:22

    Mazzel Pik:

    Merel wat een leuke bloggen!
    gaan we als je terug bent ff bakkie doen bij la place?
    toedeloe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Merel

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 7590

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: