south africaa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel Vullings - WaarBenJij.nu south africaa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel Vullings - WaarBenJij.nu

south africaa

Door: merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Daar zijn we dan Cape Town, South Africa. Wat een avontuur weer!
Ik vond het heerlijk om even in Nederland te zijn, iedereen zien en even lekker thuis:) kerst met de familie en oud en nieuw met me meiden.

Voor de tweede en waarschijnlijk de laatste keer afscheid genomen van iedereen, blijft moeilijk. Met papa en Marwieke naar schiphol gereden daar gaan we dan. Eenmaal door de douane voelde ik me super ik had er zin in kom maar op! Beetje rondlopen en toen maar naar de gate gegaan, 3 kwartier vertraging.. nee shittie wat nu ik vloog van Amsterdam naar London en van London naar Cape town, maar ik had maar 2uur om het vliegtuig naar kaapstad te pakken, stress stress. bij de balie gevraagd of ik iets moest of kon doen, dat ga je makkelijk redden zeiden ze, nou op hoop van zegen. eenmaal in londen snel snel vliegtuig uit en op zoek naar de gate, was in de zelfde terminal had ik gehoord dus yes ben ik zo:) half snelwandelend half rennend over het vliegveld kwam ik bij de douane (ik heb hier zo'n hekel aan lijk net een pakezel met alle zooi die ik mee sleep als 'handbagage') laptop uit me koffertje alles op de band en door het poortje, ja hoor niet goed schoenen uit, weer niet goed, horloge af sieraden af. bij me tas aangekomen weer niet goed ik had substanties in me tas en die moesten in een plastic zakje apart worden aangeboden... stresss nou alles in die zakjes gedaan weer door dat apparaat heen, vraagt de meneer waar moet je heen dus ik naar kaapstad C2 dat is hier toch? nee dan moet je naar boven dan rechts en dan naar beneden met de tram naar C2... serieus are you kidding me? weer half rennend met al me zooi schoenen uit naar de tram, daar als een bezetene de tram in om vervolgens me waren weer in te pakken schoenen aan en eindelijk was ik er, me instapkaart geven yes yes yes i made it:) maakt de mevrouw achter de balie een of ander flauw grapje dat ik niet goed ben dus ik zei wat?? ging ze lachen loop maar snel door meisje. Dit soort grappen zijn niet oke. Nou eenmaal in het vliegtuig me plaatsje gezocht aan het gangpad in het midden net achter het 'keuken dinges' lekker veel beenruimte (thanks mom) dacht ik lekker te gaan slapen en chillen, want ze hadden tv schermpjes bij je stoel! jeeej! nee hoor aan allebei mijn kanten zaten Familie babycry. wat een vlucht 11u naast huilende zeurende babys zitten is niet oke. Het was weer enig! Capetownnn opzoek naar me transfer en op naar de residentie, in de auto mijn ogen uitgekeken wat een prachtig land wat een mensen wat een gebouwen wat een bergen en ook sloppenwijken gezien. De residentie ligt midden in de stad en heeft een gemeenschappelijke keuken, woonkamer en een balkon. Ik heb een kamer met twee franse meisjes heel gezellig:) de kamers zijn zo mooi vergeleken bij San Diego. Eerste indruk is super goed!

De afgelopen week naar school geweest, de school is klein maar fijn zo'n 20 tot 25 min lopen vanaf huis. Werd in level b1.2 gezet, hier ging even wat mis hierdoor zou ik 5 levels lager zitten dan dat ik in Amerika ben gestopt haha na wat gesprekken toch in B2.3 kunnen starten ik zit alleen nog in de lagere klassen spin klassen. Ik heb grammatica en een soort van praatgroepje waar ik me helemaal kapot lach om iedereen waarvan hun Engels nog op zo'n level is dat ze grappige dingen zeggen. Er zitten ongeveer 140 tot 150 studenten op de school, ook de school ziet er heel goed uit mooi gebouw mooie lokalen en klein afhaal restaurantje met vers belegde broodjes en drankjes. Met huisgenoten lekker naar het strand geweest WAUW zo prachtig mooi, heerlijk!

Afgelopen zaterdag naar cape point geweest, ook wel bekend als kaap de goede hoop. Een hiking gedaan hier van de ene naar de andere kant, mooie route en prachtig uitzicht. Ook een struisvogel boerderij bezocht en een struisvogel gevoerd, haha. Deze dag ook nog pinquis gespot op een strandje.

Zondag lekker wezen winkelen in een winkelcentrum met maar 400 winkels, daarna naar Goldfisch geweest in shimmy beach club, super gaaf beach party in een fancy club.

De wifi in het huis is heel slecht, dus als mensen willen skype moet je veel geduld hebben helaas.

xxxxxxxx

Merel


  • 12 Januari 2015 - 21:35

    Marjoleine:

    lieve Merel, wat een super leuk verslag heb je geschreven! Het klinkt als een groot feest, ik ben blij dat we over een paar weken zelf een kijkje kunnen gaan nemen bij jou in je huis je school en al het prachtigs wat Zuid Afrika te bieden heeft.....dikke knuffel mama

  • 13 Januari 2015 - 09:08

    Papa:

    Hallo Merel,

    Zuid Afrika is een van de mooiste landen. Leuk reisverslag, je hebt al weer een hoop meegemaakt en gezien. Goed om te weten dat je lekker eten kan krijgen, het leven in Kaap stad is zo slecht nog niet. Heel veel plezier toegewenst, kusjes, papa.

  • 13 Januari 2015 - 09:44

    Grootmoeder Marijcke:

    Fijn, dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoop dat je demogelijkheid krijgt om veel van dat prachtige land te zien. Obert en ik zijn er 2 keer geweest, maar het zou geen straf zijn om er nog eens naar toe gegaan. Enjoy yourself , liefs je grootmoeder






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Merel

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 7574

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: