Aftellen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Vullings - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Vullings - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 November 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Hee hoi lieve allemaal,

Na een tijdje geen blog te hebben geschreven en de vraag van veel mensen of ik nog wel wat beleef het nog naar me zin heb of of ik nog wel in leven ben haha.

De laaste weken zijn voorbij gevlogen feestjes/uitjes/ervaringen.
grappig om te merken hoe ik telkens moet omschakelen naar het Nederlands want in me gedachten praat ik half engels.

De San Diego zoo bezocht (most famous zoo in the world) voor mij een gewone dierentuin met dieren in kooitjes maar oke:) hier dagje rond gedwaald en het zou amerika niet zijn als je niet gewoon met de bus langs alle dieren kan gaan ipv lopen, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan he? wij zijn te voet op pad gegaan.

Feestjes feestjes feestjes, elke dag is het hier een feestje. Om hier te mogen zijn en wonen maar ook op de campus stikt het van de feestjes. iedereen staat half binnen half buiten met zijn drankje in de hand en muziek aan, tot een uurtje of 1, 2 waarom ook niet. Een vriend uit Saudi Arabia heeft een appartement in Down town en hij houd ook van feestjes. Hier maar eens een kijkje genomen omdat ik onder de 21 ben geen club in kom tenzij ze speciale avonden hebben. De Saudi students krijgen hun hele EF 'gratis' de regering betaald voor hen, ook krijgen ze zo'n 1.500,-/2.000,- in de maand om hier te spenderen. Deze feestjes zijn dan ook altijd rijk voorzien van drank muziekjes en veel mensen een echte 'house'party heel gezellig!

Op school lekker bezig heb de spinklassen Grammatica en Vocabulary, twee wat zwaardere en heel leerzaam:) ook heb ik voor mijn normale lessen en super goede docent, een jonge meid die vol enthousiasme les geeft en de boel wel aanpakt (op een leuke leerzame manier)

Afgelopen maandag weer de Level test gedaan om te kijken of ik naar B2.3 mag, je moet een minimale score van 50% voor Lezen 50% voor luisteren en 60% voor grammatica hebben ik had een score van 65% voor lezen 50% voor luisteren en 80% voor grammatica (Met dank aan de spinklassen:)) met deze resultaten mag ik mijn laaste weekje doorstromen naar B2.3!! Super blij

Deze week ook eindelijk een bezoek aan sixflags LA! OMG was mijn eerste indruk toen de achtbanen in zicht waren... De achtbanen in Nederland zijn echt voor pussy's als je hier bent geweest, ik ben normaal niet zo'n fan van alle loopings en achterstevoren en weet ik het maar ik ben overal in gegaan en ik vond het prachtig! De achtbaan met de grootste looping van de wereld, de snelste achtbaan, achterstevoren half schommelend, hangend in de stoelen ipv zittend, staand in de achtbaan je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het gedaan haha. Ook viel mij op dat jong en oud dik en dun alles ging erin, heb zelfs omaatjes zien genieten haha. Maar het verhaal van deze dag was toch wel dat ik was samen met een Italiaan, Belg en Zwitser en we waren lekker aan het brabbelen in ons beste engels, komt er een klein jochie naar ons toe die vroeg "what language are you guys speaking?" waarop wij mekaar aankeken en kei hard begonnen te lachen en ik antwoorde hem "we are trying to speak Englisch but we faill hard....." waarop het jochie geschrokt keek hahahha nou ons zelfvertrouwen dat we in deze 3 maanden goed engels konden was door een klein jochie verdwenen.

Thanksgiving.
Donderdag was thanksgiving een grote happening hier me huisgenootje en ik waren uitgenodigd bij een gastgezin hoe leuk! Thanksgiving draait om de 3 F's Food, Family and Football. Nou dat heb ik geweten ook hele huis vol met familie eten in overvloed en de tv stond aan, ik vond het geweldig om dit mee te mogen maken en om lekker engels te kunnen brabbelen de hele dag. rond half 5 gingen we aan tafel na allemaal apetizers.. ik zat naast de oma en naast merve (me huisgenootje) vond het wel typisch dat we plastic bordjes en bestek hadden maar dat even ter zijde. Iedereen pakte de had van de gene naast zich en de Hostdad sprak een prachtige zegen uit dat we blij mogen zijn met het eten en dat iedereen gezond is en dat we samen mogen zijn. Toen konden we eten, ik moet eerlijk zeggen dat het eten niet echt mijn ding was en het meeste rechtstreeks uit de supermarkt uit een pakje kwam maar dat kon de pret niet drukken!

Na deze heerlijke dag zijn we snachts om 12u naar Las Americas gegaan het was tenslotten BLACK FRIDAYYY!! winkelen als een malle! van 1 tot 4 door alle winkels gedwaald mensen gezien met bergen echt bergen kleren en zooi, kinderen die lagen te slapen in winkels, wachtrijen van een uur om naar binnen te komen of om te betalen GRAZYYYY. Maar een ervaring om nooit te vergeten:)

Helaas ook afscheid moeten nemen van me kamergenootje (heb nu wel een prive kamer dus dat is wel beter) maar ik mis haar wel echt heel erg!

Ook heb ik postkaartjes verstuurd die volgends mij allemaal zijn aangekomen ik hoop dat iedereen blij verrast was:)?

nog 1 weekje vertoeven hier en dan ben ik weer thuis lieve mensen! tot snel!

xxxxx Merel

  • 28 November 2014 - 23:33

    Sophie:

    aaah ben zo jaloers als ik dit lees!! Wou dat ik d'r nog was. Geniet van je laatste weekje!!! Xxx uit t koude nl

  • 29 November 2014 - 10:25

    Marjoleine:

    lieve Merel,
    Wat een heerlijke verhalen :) ........
    Thanksgiving in een gezin mee mogen vieren in een Amerikaans
    gezin is natuurlijk een ervaring om nooit te vergeten!
    We verheugen ons er allemaal enorm op jouw thuis komst binnenkort!
    Geniet van de laatste dagen en sterkte met alle afscheid die daar bij hoort.
    dikke knuffel je mama

  • 29 November 2014 - 16:16

    Je Grootmoeder:

    Lieve Merel, bedankt voor je kaart uit San Diego.Dat was een fijne verrassing. Fantastisch dat je zo goed bent ingeburgerd en zoveel jongelui vanuit de hele wereld ontmoet.
    Je Engels wordt dan misschien niet door iedereen begrepen, ik vind het wel knap, dat je met
    sprongen vooruit bent gegaan. Gefeliciteerd!!
    Hier nat, veel regen, maar het sinterklaasgevoel proberen we ook hier op 5 december te creeren..
    Met 12 Nederlanders uit de omgeving spelen we een kaartspel, dat Obert en ik in 1963 van de Engelsen hebben geleerd, nml crazy whist. Is dat ook in de USA bekend? 't Lijkt een beetje op bridge.
    Lieve Merel, fijne laatste week in San Diego, een hele goede terugreis naar Nederland, je ouders en zussen zullen de dagen wel tellen, veel liefs, ook van Obert, je grootmoederxxx

  • 29 November 2014 - 18:19

    Froos Vullings:

    Hallo Merel,

    Het laatste weekje Sandiego komt nu echt in zicht. We verheugen ons erop je weer in nederland te zien en je een lekkere knuffel te kunnen geven. Mooie verhalen uit dat pretpark.
    Tot binnen kort,

    Papa

  • 03 December 2014 - 21:56

    Tante Gerda:

    Lieve Merel,wat leuk dat je het zo naar je zin hebtin Amerika...veel dingen om je te verbazen maar ook leuk om meegemaakt te hebben; ik heb genoten van je verhalen!
    Nog een fijneweek en een goeie terugreis en sterkte met afscheid nemen ,maar thuis wordt met smart op je gewacht.... Liefs,tante Gerda.

  • 04 December 2014 - 02:24

    Merel Vullings:

    Hoi lieve allemaal,

    Bedankt voor de leuke reacties:)
    Het is hier nu ook al 2 dagen alleen maar aan het regenen.... ik kan alvast beetje wennen voor straks in nederland.

    Tot snel!
    xx merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Merel

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 7577

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: