Hello America! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Vullings - WaarBenJij.nu Hello America! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Merel Vullings - WaarBenJij.nu

Hello America!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

09 September 2014 | Verenigde Staten, San Diego

hoihoi,

Mijn 1e reisverslag van mijn buitenlandse avontuur.
Zondag ochtend om 5uur opgestaan om door pap,mam, Siets en Marwiek naar Schiphol gebracht te worden, als verassing kwamen de meiden me nog even uitzwaaien (super lief!!!) eenmaal op Schiphol aangekomen kwam ik Dominique tegen (meisje die ook EF talencursus gaat doen alleen met bestemming LA) samen met haar zou ik gaan vliegen naar Philadelphia. Afscheid nemen van Papa, mama, marwieke en Sietske was toch wel een van de zwaarste dingen die ik ooit heb gedaan in me leven... Samen met Dominique heb ik mijn reis veder gezet opzoek naar de Gate. Eenmaal bij de gate was super strenge security waar we wel 1uur in de rij hebben gestaan. Helaas hadden Dominique en ik een andere plek in het vliegtuig. In Philadelphia aangekomen volgde een rij van hier tot tokio zo lang. voor een soort douane die je paspoort en visa bekijken en ook foto's en vingerprints maken, na dit kwamen we bij de bagage band en moesten we onze bagage weer opnieuw inchecken. Door een nieuwe security check waar we nu zelfs de schoenen uit moesten doen en alle laptop , telefoons en andere elektra uit de tassen en koffers moesten halen, hier kwamen we 2 andere EF meiden tegen die allebei ook weer naar een andere bestemming gingen Sante Barbra en Miami. we zijn met zijn 4e doorgelopen naar de gate's en hier scheiden al onze wegen, nu was ik echt alleen. Ik heb me gate opgezocht en ben daar maar gaan wachten aangezien ik nog 3u moest wachten. eindelijk kon ik dan mijn reis verder zetten en mocht ik het vliegtuig in, bij de balie waarbij ze de tickets controleren vroeg de mevrouw in brabbelend Amerikaans Engels iets waar op ik antwoorden of ze het kon herhalen, en weer verstond ik der niks van? toen werd de vrouw boos, en ik snapte niet waarom ze boos was en ze wees op de ticket waar stond Exit (dat betekende dat ik een plek had bij een nooduitgang) dus ik zei dat ik die plek had gekozen en weet dat ik dan moet helpen als er paniek is met de deur openen en glijbaan uitgooien etc. maar de vrouw zei dat ik niet naar haar had geluisterd en dus daar niet mocht zitten, ik gaf maar toe.. dan niet. toen werd mijn plek een soort van geveild onder mijn mede reizigers en had ik maar te dealen met mijn nieuwe plek. Na een vlucht van 6uur was ik dan eindelijk in SAN DIEGOO! mijn koffer van de band gehaald en opzoek naar de EF mensen, ik zag andere mensen met EF labels aan hun koffers lopen en heb hun gevraagd of ik met hun mee mocht lopen en zodoende hebben we de EF staff gevonden en werden we per 5 in een shuttle bus gezet, natuurlijk was ik als aller aller laatste aan de beurt en zat dus pas om half 11 's avonds in de shuttle bus. rond 11u kwam ik op de campus aan en kon ik eindelijk naar mijn huisje.

Dag 1.

Dag 1 in San Diego, samen met mijn kamergenoten heb ik ontbeten en ben ik naar de meeting van de nieuwe studenten gegaan hierbij werden we in groepen ingedeeld voor een city tour, hier heb ik Adriana ontmoet een Zwitsers meisje, samen met haar heb ik alle mooie stranden bekeken we hebben geluncht op een prachtige plek waarbij we uitzicht hadden over een meer, er stonden stapels pizza dozen en super veel flesjes water, je kreeg een bordje en mocht zelf een stuk pizza pakken en een plekje zoeken op het grasveld. na de trip was er een voorlichting van een paar uur (gaaap) en daarna konden we meteen door naar het avond eten. 's avonds was er een 'spelletjes' avond hier ben ik samen met de Nederlanders hier naartoe gegaan, hier was niet echt wat te beleven dus na een paar potjes pingpong en tafelvoetbal zijn we toch maar afgedropen naar huis.

Ik ben heel benieuwt wat de komende dagen me gaan brengen morgen moet ik echt naar school en leer ik mijn klas kennen.

liefsxxxx

Merel

  • 09 September 2014 - 09:28

    Marjoleine:

    Hai lieverd, via internet waar ben jij nu Merel Vullings kwam ik op jouw blog! Mijn computer is bij Kris dus ik kan even niet bij mijn mail om te zien of ik een update heb gehad. Ik zal papa vertellen v jouw verslag! Leuk om te lezen! Wat een lange reis en dat je plek werd "geveild" pff naar en rare vertoning. Nu lekker slapen en morgen voor het eerst naar school! Het blijft nog even Spannend allemaal! Dag liefje tot volgende keer xx

  • 14 September 2014 - 12:39

    Frank Hamel:

    In Baarn volgen we je avonturen ook dus blijf posten. Klinkt heel spannend allemaal! Doet me denken aan mijn reis met EF naar SAN Diego in 1985. Ook veel nieuwe vrienden gemaakt toen.
    Groet, Frank

  • 14 September 2014 - 15:14

    Obèrt:

    Heeft die ouwe wat moeite gekost maar heb je uiteindelijk weten te vinden.
    Was druk met de operatie van Grootmoeder, die niet zo vlot verliep als we hadden gehoopt, maar nu is het gelukkig weer wat beter. Spannend allemaal, van je moeder het een an ander al gehoord, geniet en steek een boel boel op, wij blijven je volgen....groetjes Grootmoeder en Obèrt

  • 22 September 2014 - 09:32

    Frank Hamel:

    Hoi Merel, wanneer post je weer wat? We zijn benieuwd! Groeten uit Baarn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Merel

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 7585

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: